Sunday, June 5, 2011

SeLaMaT tInGgAl IBU...

IBU.
satu nama yg byak mmberi kesan dlm hidupku.
terlalu banyak mngajar erti kehidupan.

IBU, saat kau kudatangi.
menggeletar seluruh tubuhku.
terasa darah deras mgalirkan mghangatkan
sekujur tubuh yg bernama khalifah.
panas,resah,gelisah.
memikirkan keadaan dan nasib umat Islam.
sederap langkah mghampirimu saban minggu.
terasa seperti derapan langkah kuda perang di atas medan dakwah.

IBU,
setiap kali aku meninggalkanmu.
seolah2 aku br mendapat kacamata baru.
yg lbh jelas dari minggu ke minggu.
setiap hembusan nafas dibumi terasa tiada yg perlu disia2 kan.
setiap umat perlu tahu.
perlu rasa
dan perlu dalami.
keagungan ciptaan Allah.
semua insan perlu tahu betapa 'sweetnya' Allah.
setiap janji dan ancaman yg ternanti buat kita.
dan betapa besarnya pengorbanan Rasulullah.



IBU,
mgkn jodoh kami dgn mu tidak lama.
IBU mgkn tiada lg disitu.
nasib IBU tak tahu akan kemana..
namun ketahuilah ibu,
ketahuilah..
sesungguhnya aku bersaksi,
dan aku yakin,
bkn aku seorang sahaja dihantui bayangan nasibmu.
bkn aku seorang sahaja yg saban hari mengenangkanMU.
dan bukan aku seorang sahaja yg akan menangisi kehilanganmu nanti.
tapi seluruh anak-anak mu..
yg ditarbiyah dibumi iskandariah ini..

IBU,
ketahuilah...kami sayang padamu~.....


0 comments:

Blog Widget by LinkWithin